Analiza strony, czyli Audyt SEO jest pierwszym etapem pozycjonowania stron www. Analiza strony polega na zbadaniu wszystkich elementów strony, które mają wpływ na zajmowane miejsce w wynikach wyszukiwania. Niektóre elementy strony pomagają robotowi Google prawidłowo analizować stronę inne mają bezpośredni wpływ na wysokość rankingu.
Elementy, które podlegają analizie strony to:
adresy URL
Poprawne i przyjazne adresy URL mają znaczenie dla pozycjonowania. Dla przykładu adres https://sloneccy.pl/analiza-strony dobrze odzwierciedla zawartość strony internetowej oraz jest łatwy do zapamiętania dla użytkownika. Dla GoogleBota ma dodatkową informację o użytym słowie kluczowym na które pozycjonowana jest dana strona www. Natomiast adres https://sloneccy.pl/index.php?p=1_3_menu nie jest przyjazny ani dla użytkownika ani dla GoogleBot'a.
przekierowanie typu 301
Dla Google sloneccy.pl i www.sloneccy.pl to dwie zupełnie inne strony, dlatego należy użyć stałego przekierowania z jednej domeny na drugą, aby roboty indeksowały jedną stronę a nie dwie oddzielnie.
kod HTML
Poprawność kodu HTML strony internetowej jest ważna z dwóch powodów: niepoprawnie napisana strona www nie będzie prawidłowo wyświetlana na różnego rodzaju urządzeniach, a także dlatego, że roboty Google mogą mieć problem z prawidłowym przeanalizowaniem strony a co za tym niższym jej zaindeksowaniem.
znacznik title
Znacznik title jest najmocniejszym miejscem na umieszczenie słów kluczowych na które pozycjonujemy naszą stronę. Treść znacznika title wyświetlana jest w zakładce strony internetowej i w wynikach wyszukiwania Google. Znacznik title powinien odzwierciedlać tematykę strony, zwierać słowa kluczowe oraz nie przekraczać 70 znaków.
znacznik meta description
Treść znacznika meta description wyświetlana jest w wynikach wyszukiwania Google zaraz pod tytułem i adresem strony internetowej. Może się zdarzyć, że Google uzna iż lepiej będzie zaprezentować inny fragment tekstu, wtedy zamiast opisu zostanie wyświetlony inny tekst ze strony. Znacznik description nie ma wpływu na pozycjonowanie jednak może mieć wpływ na ilość odwiedzin. Powinien zachęcić użytkownika do odwiedzenia strony.
znaczniki nagłówków h1, h2, h3, h4, h5 i h6
Znaczniki nagłówków również mają znaczenie dla pozycjonowania. Nagłówek h1 powinien zawierać tytuł strony, w pozostałych należy umieszczać słowa i frazy kluczowe. Nagłówki powinny podzielić tekst aby był bardziej przejrzysty i przystępny. Zbyt dużo tekstu, nie podzielonego nagłówkami i grafiką może skutecznie odstraszyć odwiedzającego stronę.
grafika na stronie
Grafika zamieszczona na stronie internetowej również ma bezpośredni wpływ na pozycjonowanie. Powinny mieć one odpowiedni rozmiar, a także być prawidłowo opisane słowami kluczowymi, na które pozycjonujemy stronę.
ilość tekstu na stronie
Googlebot sprawdza ilość tekstu na stronie internetowej i nasycenie treści słowami kluczowymi. Google doskonale wie kto i ile czasu spędził na naszej stronie i na tej podstawie uznaje czy jest ona interesująca dla Internautów czy też nie.
ramki
Użycie ramek w tworzeniu strony www w znacznym stopniu utrudnia robotom prawidłowe indeksowanie.
strony utworzone we Flash'u
Na tą chwilę strony utworzone we Flash'u nie są indeksowane.
pliki Robots.txt i Sitemap.xml
Pliki robots.txt i sitemap.xml zawierają informacje istotne dla pracy robotów.
wersje językowe
Google patrzy bardziej przychylnie na wielojęzyczne strony internetowe.
wersje mobilne
Za sprawą wprowadzenia algorytmu Google Mobile Index First strony internetowe posiadające wersje mobilne mają wyższy indeks w wyszukiwarce Google.
Zapraszamy do kontaktu!
created by Słoneccy.pl