created by Słoneccy.pl

Strony internetowe Strzelce Opolskie

Zapraszamy do kontaktu!

Pozycjonowanie Strzelce Opolskie
Obsługa stron internetowych Strzelce Opolskie

A

B

C

D

F

G

I

K

L

M

O

P

R

S

T

U

W

Z

Strony internetowe Strzelce Opolskie
Alt (Atrybut Alt) - znacznik w języku HTML używany do opisywania zawartości
Anchor (Anchor text, Kotwica, Treść linka) – nazwa pod którą wyświetla się
AnchorPR - wartość PR jaką przekazuje link.

E

H

J

N

Q

V

X

Y

Ban - wyrzucenie stron z wyników wyszukiwania za działania niezgodne z wskazówkami
Black Hat SEO (BHS) – stosowanie niezgodnych ze wskazówkami dla webmasterów metod
Bot (Robot, Googlebot, Crawler, Spider, Pająk) - program, którego zadaniem jest wyszukiwanie
Cloacking - jedna z metod Black Hat SEO polegająca na przedstawieniu innej
Content – cała zawartość strony, wszystkie elementy zawarte i widoczne na stronie,
Content marketing – inaczej marketing treści, strategia marketingowa polegająca na regularnym tworzeniu
Data Center (DC) – baza danych wyszukiwarek. Każda baza może zawierać inne
Description (Opis) - opis strony w metatagach. Opis strony wyświetlany w wynikach
Domena – element adresu internetowego, który razem z przedrostkiem (www.) i końcówką
Doorway Page (Gateway Page, Bridge Page, Zebra Page, Entry Page, Jump Page)
Duplicate Content – powielenie jednej treści na wielu stronach. Gdy poziom podobieństwa
Duplicate Content Filter – filtr nakładany za zduplikowaną treść.
Duplicate Content Penalty – kara za zduplikowaną treść.
External links - termin oznaczający linki w serwisie prowadzące do zewnętrznych witryn.
Farmy linków (Link farm)- strony powstałe do masowego umieszczania linków do pozycjonowanych
Filtr – rodzaj kary obniżający pozycje strony na daną frazę.
Fraza (Keyphrase) – zestaw pozycjonowanych słów.
Fresh Site Bonus (FSB) - promowanie przez Google młodych stron na pewien
Google AdSense - serwis reklamowy Google, wyświetlający na stronach www kontekstowe reklamy
Google AdWords – platforma reklamowa, z możliwością dotarcia z reklamami do odbiorców
Google Analytics (GA) – narzędzie analityczne firmy Google, służące do monitorowania ruchu
Google Bomb - technika masowego linkowania do strony na frazy niepowiązane z
Googlebot (Pająk, Bot, Crawler, Robot wyszukiwarki) – robot wyszukiwarki Google, który automatycznie
Google cache (Cache wyszukiwarki, Pamięć podręczna wyszukiwarki) – ostatnia kopia strony, którą
Google Caffeine (Caffeine) – wprowadzony w czerwcu 2010 roku algorytm, który znacznie
Google dance – zjawisko polegające na prezentacji różnych wyników wyszukiwania dla tych
Google Panda (Panda, Panda Update) – wdrożony w lutym 2011 r. algorytm
Google Pingwin (Pingwin) – wprowadzony w kwietniu 2012 r. algorytm wykorzystywany przez
Google Search Console (dawniej Google Webmaster Tools lub Narzędzia dla Webmasterów) –
Gray Hat SEO – pozycjonowanie na granicy White Hat SEO i Black
Hiperłącze (Link) - odnośnik do innej witryny, który wyświetla ją po kliknięciu.
Inbound Links (IBL/Linki przychodzące/Link popularity/Backlinks/BL) – ilość linków przychodzących prowadzących do danej
Inbound Marketing - tzw. „marketing przychodzący”, to strategia marketingu, polegająca na podejmowaniu
Indeksacja - proces polegający na zbieraniu informacji o konkretnej stronie internetowej przez
Indeks wyszukiwarki – baza danych wyszukiwarki internetowej zawierająca dane o stronach zebrane
Invisible text – elementy na stronie nie widoczne dla użytkownika, ale widoczne
Jump Page (Strona przejściowa, Doorway Page) – jedna z metod Black Hat
Katalogowanie – umieszczanie linków do strony w katalogach stron.
Katalog SEO - katalog stron który zastosował przyjazne urle.
Katalog stron (Web doctionary) – strona internetowa podzielona na kategorie tematyczne, na
Keyword density (Nasycenie fraz kluczowych) – gęstość słów kluczowych występujących na stronie.
Keyword positioning – umiejscowienie słów kluczowych na stronie: w tytule, metatagach, nagłówkach,
Keywords (Frazy kluczowe, Słowa kluczowe)  - słowo, na które strona jest pozycjonowana.
Keyword stuffing – niezgodna z wytycznymi Google metoda „upchania” słów kluczowych do
Kotwica (Anchor, Treść linka) – zwana również anchorem lub treścią linka, jest
Latent Semantic Indexing (LSI) - ukryte indeksowanie semantyczne, matematyczny algorytm szukający powiązań
Layout (interfejs) – część graficzna witryny, obejmuje wygląd strony i rozmieszczenie wszystkich
Link (hiperłącze) - odnośnik znajdujący się na stronie przenoszący do strony docelowej.
Link baiting (Przynęta na linki) – tworzenie stron zachęcających do linkowania.
Link bezpośredni – kierujący bezpośrednio na stronę bez żadnych przekierowań.
Link building - bardzo ważna część pozycjonowania polegająca na pozyskiwaniu linków. Inaczej
Link exchange (Wymiana linkami) – umieszczenie na swojej stronie linka do innej
Linki wychodzące (OBL, Outbound Links) - linki prowadzące do innych stron. Zwykle
Link nofollow – linki z atrybutem rel="nofollow". Nie mają żadnej wartości dla
Linkowanie naturalne – naturalne linkowanie danej strony przez internautów.
Linkowanie wewnętrzne - linkowanie do podstron w ramach tej samej domeny.
Linkowanie zewnętrzne – linkowanie do innych stron.
Link pośredni – link, który kieruje na inną stronę przez przekierowanie np.
Link zwrotny (Reciprocal link) – link do innej strony umieszczony w zamian
Metatagi – zbiór znaczników META języka HTML, umieszczanych w kodzie w nagłówku
Mod_rewrite (Przyjazne url’e) - technika pozwalająca zamienić "brzydkie" adresy (index.php?param1=value1&param2=value2) na "ładne"
Nasycenie fraz kluczowych (Keyword density) – wyrażona w sposób procentowy zawartość słów
Optymalizacja – optymalizacja strony pod kątem wyszukiwarek polega na dostosowaniu kodu i
Orphaned pages – „podstrony, do których nie prowadzą żadne linki z zewnątrz”
Oszukany PR – błąd w algorytmie obliczającym PR pozwala na uzyskanie fałszywej
Page Rank (PR) - algorytm Google, który oblicza wartość strony. Zakres PR
Paragraf 31 (Penalty 31/-30) – filtr obniżający pozycję strony o 30 miejsc.
Pay Per Click (PPC) – sposób rozliczeń reklamy internetowej, gdzie płatność dokonywana
Pozycjoner (Specjalista ds SEO) – osoba zajmująca się pozycjonowaniem stron internetowych w
Pozycjonowanie (SEO, Search Engine Optimization) – działania zmierzające do osiągnięcia jak najwyższej
Presell pages (Presele, precle) – niskiej jakości strony internetowe powstałe aby umieszczać
Przekierowanie 301 (Redirect 301, R301, Moved Permanently) – trwałe przekierowanie adresu strony
Przekierowanie 302 (Redirect 302, R302, Moved Temporarily) – przekierowanie tymczasowe.
Real Page Rank (RPR) – realny PageRank strony. Google wykonuje aktualizacje PR
Ruch organiczny (Organic traffic, Ruch bezpłatny) – to użytkownicy, którzy trafili na
Search Engine Marketing (SEM) – zbiór metod marketingowych używanych w celu zwiększenia
Search Engine Optimization (SEO) – to proces, którego celem jest zwiększenie pozycji
Search Engine Results Page (SERP) – strona wyników wyszukiwania, które pojawiają się
Semantyczne słowa kluczowe (LSI keywords) – to wszystkie wyrazy powiązane z frazami/słowami
Sitemap (Mapa strony) – specjalny plik w formacie XML lub HTML, który
Spam – sztuczne podwyższenie pozycji strony na frazy nie powiązane ze stroną.
Spamdexign - Masowe umieszczanie odnośników na różnych stronach (księgi gości, fora, itp…)
Spammer – osoba wykorzystująca nieetyczne metody w celu wpłynięcia na pozycję strony
Subdomena – utworzony w ramach istniejącej już domeny głównej adres internetowy. Pojawia
Suplement result (Wynik uzupełniający) - osobny indeks stron w wyszukiwarce Google. Jedna
System Wymiany Linków (SWL) – mechanizm pozwalający na pozyskiwanie dużej ilości linków
Tiny text – metoda Black Hat SEO polegająca na umieszczaniu na stronie
Toolbar Page Rank (TPR) – PageRank wyświetlany przez skrypty na stronach internetowych
TrustRank (TR) – Rewolucyjny algorytm który w przyszłości ma zastąpić PageRank. Jego
Update IBL – aktualizacja ilości linków przychodzących.
Update Page Rank – aktualizacja wskaźnika Page Rank pokazywanego przez TPR, odbywająca
UserAgent - nazwa którą przedstawiają się roboty i przeglądarki np. Googlebot/2.1, służy
Video SEO (Video Search Engine Optimization, vSEO) – optymalizacja video YouTube pod
vSeo (Video Search Engine Optimization/Video SEO) – optymalizacja plików video pod kątem
White Hat SEO – pozycjonowanie z użyciem metod etycznych, tworzenie stron przyjaznych
YouTube – serwis będący własnością Google, który umożliwia bezpłatne umieszczanie i odtwarzanie
Zaplecze – zbiór stron na których pozycjoner umieszcza odnośniki do pozycjonowanych stron.