asze realizacje

A

B

C

D

F

G

I

K

L

M

O

P

R

S

T

U

W

Z

16 maja 2019
Alt (Atrybut Alt) - znacznik w języku HTML używany do opisywania zawartości
20 maja 2019
Anchor (Anchor text, Kotwica, Treść linka) – nazwa pod którą wyświetla się
20 maja 2019
AnchorPR - wartość PR jaką przekazuje link.

E

H

J

N

Q

V

X

Y

16 maja 2019
Ban - wyrzucenie stron z wyników wyszukiwania za działania niezgodne z wskazówkami
20 maja 2019
Black Hat SEO (BHS) – stosowanie niezgodnych ze wskazówkami dla webmasterów metod
20 maja 2019
Bot (Robot, Googlebot, Crawler, Spider, Pająk) - program, którego zadaniem jest wyszukiwanie
19 maja 2019
Cloacking - jedna z metod Black Hat SEO polegająca na przedstawieniu innej
20 maja 2019
Content – cała zawartość strony, wszystkie elementy zawarte i widoczne na stronie,
20 maja 2019
Content marketing – inaczej marketing treści, strategia marketingowa polegająca na regularnym tworzeniu
20 maja 2019
Data Center (DC) – baza danych wyszukiwarek. Każda baza może zawierać inne
19 maja 2019
Description (Opis) - opis strony w metatagach. Opis strony wyświetlany w wynikach
20 maja 2019
Domena – element adresu internetowego, który razem z przedrostkiem (www.) i końcówką
20 maja 2019
Doorway Page (Gateway Page, Bridge Page, Zebra Page, Entry Page, Jump Page)
20 maja 2019
Duplicate Content – powielenie jednej treści na wielu stronach. Gdy poziom podobieństwa
20 maja 2019
Duplicate Content Filter – filtr nakładany za zduplikowaną treść.
20 maja 2019
Duplicate Content Penalty – kara za zduplikowaną treść.
19 maja 2019
External links - termin oznaczający linki w serwisie prowadzące do zewnętrznych witryn.
20 maja 2019
Farmy linków (Link farm)- strony powstałe do masowego umieszczania linków do pozycjonowanych
20 maja 2019
Filtr – rodzaj kary obniżający pozycje strony na daną frazę.
20 maja 2019
Fraza (Keyphrase) – zestaw pozycjonowanych słów.
20 maja 2019
Fresh Site Bonus (FSB) - promowanie przez Google młodych stron na pewien
20 maja 2019
Google AdSense - serwis reklamowy Google, wyświetlający na stronach www kontekstowe reklamy
20 maja 2019
Google AdWords – platforma reklamowa, z możliwością dotarcia z reklamami do odbiorców
20 maja 2019
Google Analytics (GA) – narzędzie analityczne firmy Google, służące do monitorowania ruchu
20 maja 2019
Google Bomb - technika masowego linkowania do strony na frazy niepowiązane z
20 maja 2019
Googlebot (Pająk, Bot, Crawler, Robot wyszukiwarki) – robot wyszukiwarki Google, który automatycznie
20 maja 2019
Google cache (Cache wyszukiwarki, Pamięć podręczna wyszukiwarki) – ostatnia kopia strony, którą
20 maja 2019
Google Caffeine (Caffeine) – wprowadzony w czerwcu 2010 roku algorytm, który znacznie
20 maja 2019
Google dance – zjawisko polegające na prezentacji różnych wyników wyszukiwania dla tych
20 maja 2019
Google Panda (Panda, Panda Update) – wdrożony w lutym 2011 r. algorytm
20 maja 2019
Google Pingwin (Pingwin) – wprowadzony w kwietniu 2012 r. algorytm wykorzystywany przez
20 maja 2019
Google Search Console (dawniej Google Webmaster Tools lub Narzędzia dla Webmasterów) –
20 maja 2019
Gray Hat SEO – pozycjonowanie na granicy White Hat SEO i Black
19 maja 2019
Hiperłącze (Link) - odnośnik do innej witryny, który wyświetla ją po kliknięciu.
19 maja 2019
Inbound Links (IBL/Linki przychodzące/Link popularity/Backlinks/BL) – ilość linków przychodzących prowadzących do danej
21 maja 2019
Inbound Marketing - tzw. „marketing przychodzący”, to strategia marketingu, polegająca na podejmowaniu
21 maja 2019
Indeksacja - proces polegający na zbieraniu informacji o konkretnej stronie internetowej przez
21 maja 2019
Indeks wyszukiwarki – baza danych wyszukiwarki internetowej zawierająca dane o stronach zebrane
21 maja 2019
Invisible text – elementy na stronie nie widoczne dla użytkownika, ale widoczne
19 maja 2019
Jump Page (Strona przejściowa, Doorway Page) – jedna z metod Black Hat
21 maja 2019
Katalogowanie – umieszczanie linków do strony w katalogach stron.
19 maja 2019
Katalog SEO - katalog stron który zastosował przyjazne urle.
21 maja 2019
Katalog stron (Web doctionary) – strona internetowa podzielona na kategorie tematyczne, na
21 maja 2019
Keyword density (Nasycenie fraz kluczowych) – gęstość słów kluczowych występujących na stronie.
21 maja 2019
Keyword positioning – umiejscowienie słów kluczowych na stronie: w tytule, metatagach, nagłówkach,
21 maja 2019
Keywords (Frazy kluczowe, Słowa kluczowe)  - słowo, na które strona jest pozycjonowana.
21 maja 2019
Keyword stuffing – niezgodna z wytycznymi Google metoda „upchania” słów kluczowych do
21 maja 2019
Kotwica (Anchor, Treść linka) – zwana również anchorem lub treścią linka, jest
19 maja 2019
Layout (interfejs) – część graficzna witryny, obejmuje wygląd strony i rozmieszczenie wszystkich
21 maja 2019
Link (hiperłącze) - odnośnik znajdujący się na stronie przenoszący do strony docelowej.
21 maja 2019
Link baiting (Przynęta na linki) – tworzenie stron zachęcających do linkowania.
21 maja 2019
Link bezpośredni – kierujący bezpośrednio na stronę bez żadnych przekierowań.
21 maja 2019
Link building - bardzo ważna część pozycjonowania polegająca na pozyskiwaniu linków. Inaczej
21 maja 2019
Link exchange (Wymiana linkami) – umieszczenie na swojej stronie linka do innej
21 maja 2019
Linki wychodzące (OBL, Outbound Links) - linki prowadzące do innych stron. Zwykle
21 maja 2019
Link nofollow – linki z atrybutem rel="nofollow". Nie mają żadnej wartości dla
21 maja 2019
Linkowanie naturalne – naturalne linkowanie danej strony przez internautów.
21 maja 2019
Linkowanie wewnętrzne - linkowanie do podstron w ramach tej samej domeny.
21 maja 2019
Linkowanie zewnętrzne – linkowanie do innych stron.
21 maja 2019
Link pośredni – link, który kieruje na inną stronę przez przekierowanie np.
21 maja 2019
Link zwrotny (Reciprocal link) – link do innej strony umieszczony w zamian
19 maja 2019
Metatagi – zbiór znaczników META języka HTML, umieszczanych w kodzie w nagłówku
21 maja 2019
Mod_rewrite (Przyjazne url’e) - technika pozwalająca zamienić "brzydkie" adresy (index.php?param1=value1&param2=value2) na "ładne"
19 maja 2019
Nasycenie fraz kluczowych (Keyword density) – wyrażona w sposób procentowy zawartość słów
19 maja 2019
Optymalizacja – optymalizacja strony pod kątem wyszukiwarek polega na dostosowaniu kodu i
21 maja 2019
Orphaned pages – „podstrony, do których nie prowadzą żadne linki z zewnątrz”
21 maja 2019
Oszukany PR – błąd w algorytmie obliczającym PR pozwala na uzyskanie fałszywej
19 maja 2019
Page Rank (PR) - algorytm Google, który oblicza wartość strony. Zakres PR
21 maja 2019
Paragraf 31 (Penalty 31/-30) – filtr obniżający pozycję strony o 30 miejsc.
21 maja 2019
Pay Per Click (PPC) – sposób rozliczeń reklamy internetowej, gdzie płatność dokonywana
21 maja 2019
Pozycjoner (Specjalista ds SEO) – osoba zajmująca się pozycjonowaniem stron internetowych w
21 maja 2019
Pozycjonowanie (SEO, Search Engine Optimization) – działania zmierzające do osiągnięcia jak najwyższej
21 maja 2019
Presell pages (Presele, precle) – niskiej jakości strony internetowe powstałe aby umieszczać
21 maja 2019
Przekierowanie 301 (Redirect 301, R301, Moved Permanently) – trwałe przekierowanie adresu strony
21 maja 2019
Przekierowanie 302 (Redirect 302, R302, Moved Temporarily) – przekierowanie tymczasowe.
19 maja 2019
Real Page Rank (RPR) – realny PageRank strony. Google wykonuje aktualizacje PR
21 maja 2019
Ruch organiczny (Organic traffic, Ruch bezpłatny) – to użytkownicy, którzy trafili na
21 maja 2019
Search Engine Marketing (SEM) – zbiór metod marketingowych używanych w celu zwiększenia
21 maja 2019
Search Engine Optimization (SEO) – to proces, którego celem jest zwiększenie pozycji
21 maja 2019
Search Engine Results Page (SERP) – strona wyników wyszukiwania, które pojawiają się
21 maja 2019
Sitemap (Mapa strony) – specjalny plik w formacie XML lub HTML, który
21 maja 2019
Spam – sztuczne podwyższenie pozycji strony na frazy nie powiązane ze stroną.
21 maja 2019
Spamdexign - Masowe umieszczanie odnośników na różnych stronach (księgi gości, fora, itp…)
21 maja 2019
Spammer – osoba wykorzystująca nieetyczne metody w celu wpłynięcia na pozycję strony
19 maja 2019
Subdomena – utworzony w ramach istniejącej już domeny głównej adres internetowy. Pojawia
21 maja 2019
Suplement result (Wynik uzupełniający) - osobny indeks stron w wyszukiwarce Google. Jedna
21 maja 2019
System Wymiany Linków (SWL) – mechanizm pozwalający na pozyskiwanie dużej ilości linków
19 maja 2019
Tiny text – metoda Black Hat SEO polegająca na umieszczaniu na stronie
21 maja 2019
Toolbar Page Rank (TPR) – PageRank wyświetlany przez skrypty na stronach internetowych
21 maja 2019
TrustRank (TR) – Rewolucyjny algorytm który w przyszłości ma zastąpić PageRank. Jego
19 maja 2019
Update IBL – aktualizacja ilości linków przychodzących.
21 maja 2019
Update Page Rank – aktualizacja wskaźnika Page Rank pokazywanego przez TPR, odbywająca
21 maja 2019
UserAgent - nazwa którą przedstawiają się roboty i przeglądarki np. Googlebot/2.1, służy
19 maja 2019
Video SEO (Video Search Engine Optimization, vSEO) – optymalizacja video YouTube pod
21 maja 2019
vSeo (Video Search Engine Optimization/Video SEO) – optymalizacja plików video pod kątem
19 maja 2019
White Hat SEO – pozycjonowanie z użyciem metod etycznych, tworzenie stron przyjaznych
19 maja 2019
YouTube – serwis będący własnością Google, który umożliwia bezpłatne umieszczanie i odtwarzanie
19 maja 2019
Zaplecze – zbiór stron na których pozycjoner umieszcza odnośniki do pozycjonowanych stron.

created by Słoneccy.pl

Zapraszamy do kontaktu!